Warunki uzyskania gwarancji na pompy ciepła Rotenso

 

Zasady postępowania dla INSTALATORÓW pomp ciepła Rotenso 

1. Pierwsze uruchomienie (odbiór) musi zostać zrealizowany przez Autoryzowany Serwis pomp ciepła Rotenso.

2. Uruchomienie pompy ciepła przez Autoryzowany Serwis jest bezpłatne.

3. Zgłoszenie gotowości do pierwszego uruchomienia urządzenia następuje przez wypełnienie Formularza dostępnego na stronie ekg.rotenso.pl

4. Instalator (firma instalacyjna - wykonawca instalacji) powinna posiadać aktualny certyfikat Rotenso, który jest wydawany dla uczestników szkoleń z montażu pomp ciepła Rotenso. Sprawdź aktualne terminy szkoleń.

5. Instalator, w ramach realizacji inwestycji realizuje między innymi:
- dostawę produktów na miejsce instalacji zgodnie z wytycznymi DTR,
- prawidłowy montaż urządzeń,
- wykonanie podłączeń instalacji grzewczej, podzespołów hydrualicznych oraz automatyki,
- poprowadzenie okablowania do elementów automatyki oraz podpięcie je do pompy ciepła zgodnie z wytycznymi zawartymi w DTR,
- ułożenie rurociągów chłodniczych i przewodów elektrycznych zgodnie z obowiązującymi instrukcjami montażu
  (Instalator nie podłącza okablowania zasilającego i komunikacyjnego oraz przewodów chłodniczych do jednostek),
- podpięcie, napełnienie oraz odpowietrzenie instalacji wodnej,
- przygotowanie instalacji do uruchomienia zgodnie z wytycznymi opisanymi przy formularzu zgłoszenia pierwszego uruchomienia.

6. Podczas uruchomienia instalacji przez Autoryzowany Serwis wymagana jest obecność Instalatora.

7. Do czasu spisania protokołu uruchomienia pompy ciepła przez Autoryzowany Serwis za urządzenie jest odpowiedzialny Instalator.

8. Po autoryzowanym uruchomieniu opiekę gwarancyjną nad urządzeniem przejmuje Autoryzowany Serwis.

 

Procedura zgłoszenia pompy ciepła Rotenso do autoryzowanego uruchomienia?

Instalator jest odpowiedzialny za prawidłowe przygotowanie do uruchomienia instalacji grzewczej z pompą ciepła Rotenso.

Instalator NIE wykonuje podłączenia do urządzenia instalacji elektrycznej oraz chłodniczej (w pompach typu split).
Wyprowadza jedynie instalacje z półmetrowym zapasem i odpowiednio zabezpiecza.

1. Instalator zgłasza gotowość do pierwszego uruchomienia pompy ciepła wypełniając Formularz dostępny na stronie ekg.rotenso.pl. Formularz należy wypełnić zgodnie ze stanem faktycznym instalacji. Jest to istotne na dalszym etapie przyjęcia zgłoszenia do realizacji.

2. Autoryzowany Serwis po zapoznaniu się z informacjami zawartymi w formularzu może kontaktować się z Instalatorem celem wyjaśnienia niezgodności i ewentualnie zalecić wykonanie poprawek przed przyjazdem do pierwszego uruchomienia. Jeżeli w przekazanych informacjach nie zostaną stwierdzone uchybienia, Autoryzowany Serwis skontaktuje się z Instalatorem celem uzgodnienia terminu uruchomienia. Przyjazd Autoryzowanego Serwisu na pierwsze uruchomienie jest bezpłatny.

3. Autoryzowany Serwis, podczas pierwszego uruchomienia, po wykonaniu niezbędnych prac oraz kontroli poprawności pracy układu uzupełni dane w Protokole uruchomienia, stanowiącym Załącznik do karty gwarancyjnej. Wypełniony Protokół uruchomienia jest wymagany (obligatoryjny) do udzielenia gwarancji na urządzenie Rotenso.

4. Podczas uruchomienia pompy ciepła przez Autoryzowany Serwis wymagana jest obecność Instalatora.

5. Jeżeli po przyjeździe na miejsce instalacji Autoryzowany Serwis stwierdzi braki lub nieprawidłowości w montażu, Instalator będzie zobowiązany do pokrycia kosztu nieuzasadnionego przyjazdu Autoryzowanego Serwisu w wysokości 450 zł brutto + koszty dojazdu w wysokości 2,20 zł za km.

6. Instalator jest zobowiązany do wykonania niezbędnych poprawek instalacji w uzgodnionym terminie i ponownie zgłosić telefonicznie do Autoryzowanego Serwisu gotowość do przeprowadzenia procedury uruchomienia. Kolejny przyjazd Autoryzowanego Serwisu do uruchomienia wymaga pokrycia kosztu pierwszego przyjazdu.

7. Po wykonaniu pierwszego uruchomienia Autoryzowany Serwis przejmuje opiekę gwarancyjną nad urządzeniem Rotenso. Czynności gwarancyjne takie jak: wykonanie przeglądów gwarancyjnych i opieka serwisowa będą od tej chwili wykonywane wyłącznie przez Autoryzowany Serwis.

 

Ważne:

W przypadku braku uruchomienia przez Autoryzowany Serwis nie zostanie udzielona gwarancja na urządzenie Rotenso.

Uruchomienie urządzenia NIE zwalnia Instalatora z odpowiedzialności za prawidłowy dobór mocy pompy ciepła jak również za elementy instalacji będące w zakresie dostawy, montażu i wykonania przez Instalatora.

W przypadku awarii użytkownik pompy ciepła Rotenso powinien kontaktować się z Autoryzowanym Serwisem, który dokonał uruchomienia lub ostatniego wpisu do Karty Gwarancyjnej.


Lista Autoryzowanych Serwisów pomp ciepła Rotenso.