Ogólne Warunki Gwarancji

THERMOSILESIA Sp. z o.o. Sp. k. zwana dalej Gwarantem, zapewnia Kupującemu dobrą jakość oraz prawidłowe działanie urządzeń będących przedmiotem sprzedaży, zgodnie ze standardami przewidzianymi dla urządzeń tego rodzaju, z zastrzeżeniem, że będą one użytkowane zgodnie z przeznaczeniem oraz w normalnych warunkach eksploatacyjnych opisanych w instrukcji obsługi dołączonej do urządzeń lub do dokumentu potwierdzającego nabycie urządzenia przez Gwaranta.

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy dokument reguluje zasady udzielania i realizacji gwarancji w rozumieniu art. 577 i następnych kodeksu cywilnego.
  2. Kupującym w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Gwarancji jest pierwszy nabywca urządzenia.
  3. Sprzedawca udziela gwarancji na okres wskazany w instrukcji obsługi danego urządzenia. Termin ten biegnie od dnia dokonania montażu i/lub pierwszego uruchomienia, nie dłużej jednak niż przez okres wskazany w instrukcji obsługi danego urządzenia wydłużony o 6 miesięcy, liczony od dnia sprzedaży urządzenia przez Gwaranta.
  4. Dla poszczególnych typów urządzeń, których okres gwarancji nie został wskazany w instrukcji, wynosi on odpowiednio:
    Asortyment Okres gwarancji
    Moduły sterujące 2 lata
    Kurtyny 3 lata
    Wentylatory osiowe 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora
    Wentylatory kanałowe – osiowe 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora
    Wentylatory odśrodkowe 2 lata od daty sprzedaży do instalatora
    Wentylatory kanałowe 2 lata od daty sprzedaży do instalatora
    Pompki Blue Diamond 2 lata od daty sprzedaży do instalatora
    Pompki inne 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora
    Akcesoria Ivensis 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora
    Akcesoria do pomp ciepła Rotenso
    (RAS3W-ZV, RAS3W-MV, RASAV, RASHSP)
    2 lata od daty sprzedaży do instalatora
    Akcesoria do klimatyzacji Rotenso 2 lata od daty sprzedaży do instalatora
  5. W obrocie pomiędzy przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 §1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność Gwaranta z tytułu rękojmi.
  6. Odpowiedzialność Gwaranta z tytułu udzielonej gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu.
  7. Odpowiedzialność Gwaranta ograniczona jest do szkody rzeczywistej (z wyłączeniem utraconych korzyści) i nie obejmuje szkód będących bezpośrednim następstwem awarii urządzenia.
  8. Warunkiem udzielenia Gwarancji na urządzenie jest dokonanie montażu przez instalatora posiadającego autoryzację Gwaranta, potwierdzonego wpisem do książki gwarancyjnej.
  9. Roszczenia z tytułu udzielonej gwarancji w stosunku do Gwaranta przysługują wyłącznie Kupującemu, który nabył produkt bezpośrednio od Gwaranta. W pozostałych przypadkach roszczenia winny być kierowane do podmiotu, od którego osoba zgłaszająca roszczenie nabyła produkt.
  10. Gwarancja udzielana jest wyłącznie Kupującemu, bez prawa przeniesienia na osobę trzecią.
  11. Gwarancja obejmuje nieodpłatne dostarczenie wolnego od wad podzespołu w miejsce uszkodzonego, naprawę urządzenia w serwisie Gwaranta, względnie wymianę urządzenia na nowe wolne od wad. O wyborze sposobu postępowania decyduje Gwarant. Części, podzespoły lub urządzenia są dostarczane z fakturą, której korekta następuje po zwrocie uszkodzonych elementów oraz uznaniu gwarancji.
  12. Diagnostyka i naprawy urządzenia w okresie gwarancji winny być wykonywane w przez autoryzowanego instalatora.
  13. Urządzenia przeznaczone do wymiany lub naprawy Kupujący po uzgodnieniu z Gwarantem powinien dostarczyć do serwisu Gwaranta na własny koszt. Gwarant nie pokrywa kosztów demontażu i montażu urządzenia.
  14. W przypadku gdy zgłoszenie okaże się bezzasadne, kosztami wysyłki oraz wykonanych czynności serwisowych (w szczególności weryfikacji zgłoszonych niesprawności) zostanie obciążony Kupujący - zgodnie z cennikiem usług serwisowych Gwaranta.
  15. W przypadku naprawy urządzenia termin obowiązywania gwarancji ulega przedłużeniu o czas od zgłoszenia gwarancyjnego do dnia wydania urządzenia przez serwis Gwaranta Kupującemu lub przewoźnikowi. W przypadku wymiany urządzenia na nowe, jest ono objęte nową gwarancją w wymiarze wskazanym w karcie gwarancyjnej, liczoną od dnia dostarczenia urządzenia.
  16. Gwarant zastrzega sobie prawo okresowego ustanawiania odrębnych warunków dla określonych grup towarowych lub produktów poprzez ich podanie do publicznej wiadomości. W takim przypadku do produktów objętych odrębnymi warunkami stosuje się w pierwszej kolejności te warunki. W zakresie nie uregulowanym odrębnymi warunkami stosuje się postanowienia OWG.

§ 2. Zgłoszenie Gwarancyjne

  1. Naprawa lub wymiana urządzenia w ramach udzielonej gwarancji następuje po pisemnym zgłoszeniu uszkodzenia przez Kupującego Gwarantowi poprzez system Działu Wsparcia Technicznego (e-mail: [email protected]). Zgłoszenie powinno zawierać skan dokumentu zakupu oraz książki gwarancyjnej, zdjęcia tabliczek znamionowych a także opis usterki.
  2. Gwarant ma obowiązek skontaktowania się z Kupującym i ustalenia sposobu usunięcia awarii nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia uszkodzenia.

§ 3. Procedura Gwarancyjna

  1. Dostawa części, naprawa lub wymiana urządzenia w ramach udzielonej gwarancji poprzedzona jest wstępnymi oględzinami uszkodzonego podzespołu lub urządzenia. Oględziny mają na celu ustalenie rodzaju i przyczyny uszkodzenia oraz wstępne zakwalifikowanie zasadności naprawy lub wymiany w ramach gwarancji. Oględzin dokonuje Gwarant w swoim serwisie. Jeżeli uzna to za stosowne, Gwarant może zrezygnować z oględzin.
  2. Wynik oględzin i zakwalifikowanie uszkodzenia jako podlegającego gwarancji oznacza, że Gwarant przystępuje do realizacji uprawnień Kupującego z tytułu udzielonej gwarancji.
  3. Wadliwy towar musi mieć nieuszkodzone tabliczki znamionowe i inne opisy pozwalające na jednoznaczną identyfikację urządzenia.
  4. Gdy w wyniku oględzin Gwarant stwierdza, że uszkodzenie nie podlega gwarancji to koszt oględzin i wszystkie dodatkowe związane z nim koszty ponosi Kupujący.

§ 4. Wyłączenie Gwarancji

Gwarancja nie obejmuje:
a. wszelkich uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego lub niedbałego montażu, nieprawidłowego podłączenia elektrycznego oraz eksploatacji niezgodnych z instrukcją obsługi, DTR lub kartą katalogową
b. uszkodzeń będących wynikiem błędów projektowych instalacji, w tym w szczególności nieprawidłowego doboru urządzeń,
c. uszkodzeń będących skutkiem niewłaściwej konserwacji, magazynowania i transportu,
d. uszkodzeń powstałych po zainstalowaniu urządzenia na skutek wpływów czynników atmosferycznych, termicznych, chemicznych, mechanicznych oraz zakłóceń elektromagnetycznych i siły wyższej,
e. uszkodzeń mechanicznych jeżeli nie zostały zgłoszone na protokole odbioru urządzenia od firmy kurierskiej. Brak zgłoszenia uszkodzenia transportowego, montaż uszkodzonego urządzenia wyłączają możliwość reklamowania uszkodzeń mechanicznych.


§ 5. Wygaśnięcie Gwarancji

  1. Gwarancja wygasa przed terminem w niej ustalonym, jeżeli Kupujący lub osoba trzecia:
    a. spowoduje uszkodzenia urządzenia,
    b. wprowadzi zmiany konstrukcyjne bez zgody i wiedzy Gwaranta,
    c. dokona naprawy i wymiany uszkodzonych urządzeń lub ich części samodzielnie lub przez inne podmioty niż Gwarant lub podmioty certyfikowane przez Gwaranta
    d. nie dotrzyma terminów okresowej obsługi serwisowej wskazanej w instrukcji obsługi.
  2. Gwarant nakłada na Kupującego prawo i obowiązek wymiany elementów lub podzespołów we własnym zakresie, bez utraty uprawnień gwarancyjnych. Warunkiem jest uzyskanie certyfikatu wydawanego przez Gwaranta.

§ 6. Obowiązki Kupującego

Gwarancja nie obejmuje:
a. sprawdzenia przy dostawie czy urządzenie nie ma uszkodzeń mechanicznych, a w przypadku ich stwierdzenia do sporządzenia stosownego protokołu umożliwiającego reklamację dostawy,
b. natychmiastowego zawiadomienia na piśmie Gwaranta o zaistniałym uszkodzeniu, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty dostawy czy też w przypadku urządzenia pracującego 7 dni od daty wystąpienia awarii,
c. niezwłocznego wyłączenia z eksploatacji produktu, w którym stwierdzono wadę pod rygorem utraty gwarancji,
d. umożliwić Gwarantowi wywiązanie się z obowiązków wynikających z udzielonej gwarancji,
e. uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji mogą być realizowane jedynie po przedstawieniu przez Kupującego kopii dokumentu zakupu oraz w przypadku urządzeń oddanych do eksploatacji właściwie wypełnionej książki gwarancyjnej.