THERMOSILESIA Sp. z o.o. Sp. k. zwana dalej Gwarantem, zapewnia Kupującemu dobrą jakość oraz prawidłowe działanie urządzeń będących przedmiotem sprzedaży, zgodnie ze standardami przewidzianymi dla urządzeń tego rodzaju, z zastrzeżeniem, że będą one użytkowane zgodnie z przeznaczeniem oraz w normalnych warunkach eksploatacyjnych opisanych w instrukcji obsługi dołączonej do urządzeń lub do dokumentu potwierdzającego nabycie urządzenia przez Gwaranta.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument reguluje zasady udzielania i realizacji gwarancji w rozumieniu art. 577 i następnych kodeksu cywilnego.
- Kupującym w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Gwarancji jest pierwszy nabywca urządzenia.
- Sprzedawca udziela gwarancji na okres wskazany w instrukcji obsługi danego urządzenia. Termin ten biegnie od dnia dokonania montażu i/lub pierwszego uruchomienia, nie dłużej jednak niż przez okres wskazany w instrukcji obsługi danego urządzenia wydłużony o 6 miesięcy, liczony od dnia sprzedaży urządzenia przez Gwaranta.
- Dla poszczególnych typów urządzeń, których okres gwarancji nie został wskazany w instrukcji, wynosi on odpowiednio:
Asortyment Okres gwarancji Moduły sterujące 2 lata Kurtyny 3 lata Wentylatory osiowe 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora Wentylatory kanałowe – osiowe 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora Wentylatory odśrodkowe 2 lata od daty sprzedaży do instalatora Wentylatory kanałowe 2 lata od daty sprzedaży do instalatora Pompki Blue Diamond 2 lata od daty sprzedaży do instalatora Pompki inne 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora Akcesoria Ivensis 12 miesięcy od daty sprzedaży do instalatora Akcesoria do pomp ciepła Rotenso
(RAS3W-ZV, RAS3W-MV, RASAV, RASHSP)2 lata od daty sprzedaży do instalatora Akcesoria do klimatyzacji Rotenso 2 lata od daty sprzedaży do instalatora - W obrocie pomiędzy przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 §1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność Gwaranta z tytułu rękojmi.
- Odpowiedzialność Gwaranta z tytułu udzielonej gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu.
- Odpowiedzialność Gwaranta ograniczona jest do szkody rzeczywistej (z wyłączeniem utraconych korzyści) i nie obejmuje szkód będących bezpośrednim następstwem awarii urządzenia.
- Warunkiem udzielenia Gwarancji na urządzenie jest dokonanie montażu przez instalatora posiadającego autoryzację Gwaranta, potwierdzonego wpisem do książki gwarancyjnej.
- Roszczenia z tytułu udzielonej gwarancji w stosunku do Gwaranta przysługują wyłącznie Kupującemu, który nabył produkt bezpośrednio od Gwaranta. W pozostałych przypadkach roszczenia winny być kierowane do podmiotu, od którego osoba zgłaszająca roszczenie nabyła produkt.
- Gwarancja udzielana jest wyłącznie Kupującemu, bez prawa przeniesienia na osobę trzecią.
- Gwarancja obejmuje nieodpłatne dostarczenie wolnego od wad podzespołu w miejsce uszkodzonego, naprawę urządzenia w serwisie Gwaranta, względnie wymianę urządzenia na nowe wolne od wad. O wyborze sposobu postępowania decyduje Gwarant. Części, podzespoły lub urządzenia są dostarczane z fakturą, której korekta następuje po zwrocie uszkodzonych elementów oraz uznaniu gwarancji.
- Diagnostyka i naprawy urządzenia w okresie gwarancji winny być wykonywane w przez autoryzowanego instalatora.
- Urządzenia przeznaczone do wymiany lub naprawy Kupujący po uzgodnieniu z Gwarantem powinien dostarczyć do serwisu Gwaranta na własny koszt. Gwarant nie pokrywa kosztów demontażu i montażu urządzenia.
- W przypadku gdy zgłoszenie okaże się bezzasadne, kosztami wysyłki oraz wykonanych czynności serwisowych (w szczególności weryfikacji zgłoszonych niesprawności) zostanie obciążony Kupujący - zgodnie z cennikiem usług serwisowych Gwaranta.
- W przypadku naprawy urządzenia termin obowiązywania gwarancji ulega przedłużeniu o czas od zgłoszenia gwarancyjnego do dnia wydania urządzenia przez serwis Gwaranta Kupującemu lub przewoźnikowi. W przypadku wymiany urządzenia na nowe, jest ono objęte nową gwarancją w wymiarze wskazanym w karcie gwarancyjnej, liczoną od dnia dostarczenia urządzenia.
- Gwarant zastrzega sobie prawo okresowego ustanawiania odrębnych warunków dla określonych grup towarowych lub produktów poprzez ich podanie do publicznej wiadomości. W takim przypadku do produktów objętych odrębnymi warunkami stosuje się w pierwszej kolejności te warunki. W zakresie nie uregulowanym odrębnymi warunkami stosuje się postanowienia OWG.
§ 2. Zgłoszenie Gwarancyjne
- Naprawa lub wymiana urządzenia w ramach udzielonej gwarancji następuje po pisemnym zgłoszeniu uszkodzenia przez Kupującego Gwarantowi poprzez system Działu Wsparcia Technicznego (e-mail: [email protected]). Zgłoszenie powinno zawierać skan dokumentu zakupu oraz książki gwarancyjnej, zdjęcia tabliczek znamionowych a także opis usterki.
- Gwarant ma obowiązek skontaktowania się z Kupującym i ustalenia sposobu usunięcia awarii nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia uszkodzenia.
§ 3. Procedura Gwarancyjna
- Dostawa części, naprawa lub wymiana urządzenia w ramach udzielonej gwarancji poprzedzona jest wstępnymi oględzinami uszkodzonego podzespołu lub urządzenia. Oględziny mają na celu ustalenie rodzaju i przyczyny uszkodzenia oraz wstępne zakwalifikowanie zasadności naprawy lub wymiany w ramach gwarancji. Oględzin dokonuje Gwarant w swoim serwisie. Jeżeli uzna to za stosowne, Gwarant może zrezygnować z oględzin.
- Wynik oględzin i zakwalifikowanie uszkodzenia jako podlegającego gwarancji oznacza, że Gwarant przystępuje do realizacji uprawnień Kupującego z tytułu udzielonej gwarancji.
- Wadliwy towar musi mieć nieuszkodzone tabliczki znamionowe i inne opisy pozwalające na jednoznaczną identyfikację urządzenia.
- Gdy w wyniku oględzin Gwarant stwierdza, że uszkodzenie nie podlega gwarancji to koszt oględzin i wszystkie dodatkowe związane z nim koszty ponosi Kupujący.
§ 4. Wyłączenie Gwarancji
Gwarancja nie obejmuje:
a. wszelkich uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego lub niedbałego montażu, nieprawidłowego podłączenia elektrycznego oraz eksploatacji niezgodnych z instrukcją obsługi, DTR lub kartą katalogową
b. uszkodzeń będących wynikiem błędów projektowych instalacji, w tym w szczególności nieprawidłowego doboru urządzeń,
c. uszkodzeń będących skutkiem niewłaściwej konserwacji, magazynowania i transportu,
d. uszkodzeń powstałych po zainstalowaniu urządzenia na skutek wpływów czynników atmosferycznych, termicznych, chemicznych, mechanicznych oraz zakłóceń elektromagnetycznych i siły wyższej,
e. uszkodzeń mechanicznych jeżeli nie zostały zgłoszone na protokole odbioru urządzenia od firmy kurierskiej. Brak zgłoszenia uszkodzenia transportowego, montaż uszkodzonego urządzenia wyłączają możliwość reklamowania uszkodzeń mechanicznych.
§ 5. Wygaśnięcie Gwarancji
- Gwarancja wygasa przed terminem w niej ustalonym, jeżeli Kupujący lub osoba trzecia:
a. spowoduje uszkodzenia urządzenia,
b. wprowadzi zmiany konstrukcyjne bez zgody i wiedzy Gwaranta,
c. dokona naprawy i wymiany uszkodzonych urządzeń lub ich części samodzielnie lub przez inne podmioty niż Gwarant lub podmioty certyfikowane przez Gwaranta
d. nie dotrzyma terminów okresowej obsługi serwisowej wskazanej w instrukcji obsługi. - Gwarant nakłada na Kupującego prawo i obowiązek wymiany elementów lub podzespołów we własnym zakresie, bez utraty uprawnień gwarancyjnych. Warunkiem jest uzyskanie certyfikatu wydawanego przez Gwaranta.
§ 6. Obowiązki Kupującego
Gwarancja nie obejmuje:
a. sprawdzenia przy dostawie czy urządzenie nie ma uszkodzeń mechanicznych, a w przypadku ich stwierdzenia do sporządzenia stosownego protokołu umożliwiającego reklamację dostawy,
b. natychmiastowego zawiadomienia na piśmie Gwaranta o zaistniałym uszkodzeniu, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty dostawy czy też w przypadku urządzenia pracującego 7 dni od daty wystąpienia awarii,
c. niezwłocznego wyłączenia z eksploatacji produktu, w którym stwierdzono wadę pod rygorem utraty gwarancji,
d. umożliwić Gwarantowi wywiązanie się z obowiązków wynikających z udzielonej gwarancji,
e. uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji mogą być realizowane jedynie po przedstawieniu przez Kupującego kopii dokumentu zakupu oraz w przypadku urządzeń oddanych do eksploatacji właściwie wypełnionej książki gwarancyjnej.
Artykuły promocyjne